sâmbătă, 9 ianuarie 2010

Poveste de iarna




Asa aratau aceste minunatii la " Fabrica de fulgi "

Am lipsit cam mult, dar am vrut ca nimic sa ma distraga de la scurta si minunata vacanta de iarna.
Inca din gara Timisoara Nord, emotiile imi rascoleau ganduri si sentimente. Cat despre peisajul la care am fost martora a fost de domeniul basmului. Si daca tot tine de basm am sa va spun "Povestea de iarna"!

Atrasa de frumusetea fulgilor de nea si de curiozitatea de a studia acest mic miracol, intr-o zi am incercat din mai multe unghiuri sa inteleg alcatuirea perfecta a acestora. Credeti-ma ca am inghetat pana la ultimul madular, dar mintea mea tot nu a inteles aceast miracol. E un miracol, sa vezi ca vine din cer, impodobeste frumos peisajul.
Si totusi nu apreciem acest miracol, am vazut multi oameni suparati, nervosi, tristi de acest frumos miracol. Oare faptul ca trebuie schimbate cauciucurile la masina, in unele cazuri de pus lanturile la roti, purtarea manusilor pentru protectia mainilor, alunecarea pe ghetus, bulgareala nebanuita, gerul care intra pana in stomac si multe altele sa ne distraga atentia de la minunata splendoare a ierni??
Va povesteam ca intr-o zi am incercat sa inteleg alcatuirea unui fulg de nea. Deoarece acest lucru a fost imposibil, am incercat sa compun unul. Am avut in vedere mai multe aspecte:
1. este perfect,
2. este tridimensional,
3. este firav dar in acelasi timp emana putere si stabilitate,
4. fiecare unic in felul lui, s.a.m.d.
Astfel m-am apucat de lucru. Aceasta activitate ii in folosul celor care vor sa-si decoreze casa, vitrina magazinului, bradul si celor care nu le place cand ninge cu adevarat(din motivele amintite). Pentru toti am realizat cateva fotografi pentru a ma intelege cum arata acesti fulgi de nea "artificiali". Dar m-ar intrista sa aud, sa vad, ca lumea ar fi mai bucuroasa cu ei asa si sa pierdem din vedere contextul acestor fulgi. Fara anotimpul rece cu zapada si ger, fulgi isi pierd adevarata valoare, devenind doar un obiect decorativ si nu un " miracol".
La multi ani, tuturor!

3 comentarii:

  1. Nu ştim exact de cât respect se bucură omul de zăpadă, dar ştim că este strâns legat de sărăbătorile de iarnă şi de Crăciun.Nu se plânge niciodată şi, spre deosebire de Moş Crăciun a cărui perioadă de glorie se sfârşeşte imediat după 25 decembrie, omul de zăpadă rămâne proaspăt toată iarna şi nici nu este asociat vreunei religii sau sărbători....foarte dragut...si o amintire placuta:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Si tie La multi ani!e frumos ce zici, patrunzator.Un om ce se bucura de unele momente pe care altii nici nu le acorda mare atentie,acel om ar fi capabil sa treca prin viata acordind o mare atentie lucrurilor minunate ,iar celor mai putin importante nici sa nu le observe,sau nu-i prea ramana in memorie,si asta este foarte minunat...

    RăspundețiȘtergere
  3. aste foarte frumoasa povestea!

    RăspundețiȘtergere